ליצירת קשר:
077-4030913

עוד במגזין


דיילות אירועים כ"מראה"  של המותג בפני הלקוח
דיילות אירועים כ"מראה" של המותג בפני הלקוח

דיילי האירועים הם אלו שיכולים להפוך את האירוע ליותר מוצלח, מכירתי, מעניין, כייפי, חוויתי, אירוע שייחקק בזיכרון האורחים לטווח הרחוק, וישדרג את תדמית החברה.


תהליך השיווק בגרילה
תהליך השיווק בגרילה

רבים שניגשים לפעולות השיווק נאלצים להטלבט באיזו אסטרטגיה לנקוט? חלק מפעולות ופעילי שיווק הגרילה נועד ליצירה וקליעה לאסטרטגיה הנכונה וכך זה מתחיל. . . 


שמונת החטאים של שיווק דיגיטלי
שמונת החטאים של שיווק דיגיטלי

בכל פעולת שיווק קיים הסיכון לטעויות, במיוחד כיום בעידן הטכנולוגי שהכל בו ניהיה "אינסטנט" וכל העולם חשוף לפעולות אונליין. ישנם מספר חטאים שתחום השיווק הדיגיטלי חטאים שלא... מומלץ לעשות.


שיווק גורילה לגרילה
שיווק גורילה לגרילה

כבעל עסק הגיע השלב בו אתם מחליטים כי ברצונכם לעלות שלב ולהגדיל את העסק על כל המשתמע מכך ואינכם יודעים בדיוק כיצד. בשיווק ישנם דרכים רבות ואסטרטגיות שונות ויש לדעת לייצר תוכנית עבודה לאורך טווח שתכלול את כל היבטי השיווק מקהל יעד ועד הדרך והתוצאה המיוחלת.


הפקת  אירוע "יום האישה הבינלאומי"
הפקת אירוע "יום האישה הבינלאומי"

חברות רבות מבינות את הפוטנציאל הגלום ביום שכזה וחברת "אגן כמיקליים" אכן ניצלה את ההזדמנות בכדי לפרגן לנשות החברה ולצאת מהשגרה, לעזוב את מטלות היום, להירגע, לצחוק, ולתת לעובדות ולהרגיש את החופש...


שיווק חוויתי - למה הכוונה?

כל מה שרציתם לדעת וללמוד וכעת ניחשף לכולם

בשנים האחרונים עקב ריבוי הטכנולוגיות השונות ירדה האפקטיביות של שיטות השיווק הקונבנציונליות, הלקוחות היום מתעלמים מהפרסומות בטלוויזיה, חוסמים באנרים באינטרנט ועוד. על כן נולד צורך חדש של עסקים לקיים דיאלוג עם קהל המטרה, דיאלוג אשר יפנה אל הלקוח באופן אישי וימנע ממנו להתעלם ממנו, לשם כך נוצר השיווק החוויתי.

שיווק חוויתי - למה הכוונה?

שיווק חוויתי הוא שיטת שיווק אשר פורחת לאחרונה וצומחת במהירות ולו רק מהסיבה שהעסקים היום הבינו שישנו הבדל גדול בין לספר ללקוחות על המוצר לבין לאפשר להם לגלות ולחוות בעצמם את התועלות אשר ניתן להפיק ממנו. שיווק חוויתי פעול בשיטה הוליסטית אשר משלבת את כל מכלול החושים, פונה אל הרגש ומצליח להביס את הרציונל אשר לרוב מהווה הגורם העיקרי ביצירת התנגדויות בקרב הלקוח.

השיווק החוויתי הוא למעשה הכלי השיווקי היעיל ביותר היום ליצירת בידול המוצר, הגברת המודעות למותג עצמו והגדלת היקף המכירות. זאת בשל העובדה שלעומת קמפיינים שיווקיים רבים אשר פונים אל מגוון גדול של קהלי יעד, שיווק חוויתי פונה אל הלקוח בצורה יוצר פרטנית, יוצר קשר אישי עמו ומעורבות רגשית וכל זאת בעלות נמוכה משמעותית מקמפיינים שיווקיים אחרים. כך למעשה שיווק חוויתי מסייע לפלח את קהלי המטרה טוב יותר, מחזק את המסרים השיווקיים, מחבר את עובדי הארגון ליעדים של העסק ובונה מערכות יחסים מתמשכות על הלקוחות

עסקים רבים הבינו שהחוויה הרב חושית אותו מעניק השיווק החוויתי למעשה מעודדת התנסות אישית, מעודדת אינטראקציה עם מוצרי המותג ואף מצליחה לעיתים לשנות את דעתם של לקוחות לא מרוצים לגבי המותג. הסיבה ששיווק חוויתי מצליח לעורר יותר תגובות רגשיות מאשר רציונליות היא הקונספט של השיטה – הלקוח קונה חוויה ולא רק מוצר או שירות. הלקוח לא רק מקבל מידע רלוונטי על המוצר, אלא הוא גם אוסף חוויות ו"זיכרונות" שיחזקו את הקשר שלו למוצר וידרבנו אותו לא רק להמשיך לצרוך אותו אל א אף להמליץ עליו בפני סביבתו.

דוגמה מצוינת לשיווק חוויתי היא פעילות אשר עשינו ביריד חבר לחברת "סודהסטרים" : יריד חבר הינו יריד ענק המתקיים כולו למען עמיתי מועדון "חבר" ומשרתי כוחות הביטחון. על מנת לבלוט באירוע כה גדול היה עלינו להשתמש בשיווק חוויתי מיוחד אשר יצליח לגעת ללקוחות בכל החושים, על כן הקמנו בר גדול ובולט באורך 13 מטר במרכז היריד. על הבר עבדו בכל רגע נתון עשרה דיילים ודיילות חייכנים, אנרגטיים ותותחי מכירות, אשר לא רק הציעו לקהל הרחב לטעום ממגוון הטעמים שיש ל"סודהסטרים" להציע, אלא גם הסבירו על התועלות והיתרונות של מוצרי החברה. אומנם הצלחנו לגעת בכל החושים של הלקוחות בעזרת השתייה הקרה והטעימה, המוזיקה השמחה, הבולטות והצבעוניות בעיין, אך כל זה לא היה מושלם לולא השירות המוצלח של הדיילים והדיילות אשר מנפו את מחזור המכירות של החברה בזינוק גדול בזמן קצר. שיווק חוויתי | הולמרקום

אך על מנת שהשיטה תיושם באופן האפקטיבי והפרודוקטיבי הטוב היותר על בעל העסק לנקוט במספר פעולות חשובות –

  • הגדרת קהל היעד אותו אנו רוצים "לכבוש" בעזרת החוויה.
  • עלינו לבחור בשיטות הטובות ביותר לשם השגת המטרה, ויש לא מעט.
  • על המסר השיווקי להיות ממוקד וברור.
  • הפעילויות השיווקית חייבת להיות חלק מתוכנית שיווק כוללת להשלמת המטרה.
  • בחירת הפלטפורמה הנכונה ביותר לשם כך. (אולם אירועים, פעילות קד"מ, רשת חברתית...)
  • על כל עובדי הארגון להיות מתודרכים לגבי הפעילות ולפעול למען השגת המטרה של העסק.

הכי חשוב זה לדעת למדוד את תוצאות הפעילות לפי היעדים אותם הגדרנו תחילה. כגון: הגדלת מחזור מכירות, העלאת אמון הלקוחות המוצר, כמות לידים רצויה ועוד..

לסיכום, שיווק חוויתי הינו אחד הכלים החזקים והיעלים כיום ועליו להיות משולב בכל קמפיין שיווקי על מנת להשיג את התוצאות האופטימליות עבוד המוצר שלך. כל עוד הוא מנוהל היטב, ממוקד מטרה ומשתלב נכון עם יתר הליכי השיווק של המוצר, המוצר לא רק ישווק טוב יותר אלא ייצור לך לקוחות נאמנים שיהוו שגרירי המותג.

תגיות: