קידום מכירות הינו כלי המופעל מתוך תוכנית שיווקית לעסק, בזהה לפרסום אשר הינו כלי בתקשורת שיווקית, קיימת טענה המעלה כי קד"מ צפוי להביא לתוצאות מיידיות מה שלא בהכרח קיים בפרסום.מעבר לכך, קידום מכירות מגביר את הביקוש והמודעות מאותו מוצר/ שירות שהחברה מייצרת. הוא נועד לקדם את מכירות החברה בדרכים שאינן קונבנציונליות. כלומר, בדרך יצירתית וזאת על אף הפרסום והשיווק השוטף.
המחשבה שעומדת מאחורי טענה זו הינה הצורך לעורר את השוק והמצב הקיים ע"י משיכת תשומת לב מקהל הלקוחות, המשווקים, המפיצים והמשקיעים למוצר מסוים . בימינו בעלי העסקים חיים מציאות כלכלית לא פשוטה. הם תמיד עם יד על הדופק כיצד מתנהלים וכיצד מנהלים על מנת להישאר כמובילים בתחום . זאת לא בהכרח משימה קלה, אך אכן ברת ביצוע. נדרש לעשות זאת לא רק עם לב מלא בחלומות בשאיפות, אלא גם עם ראש מלא בתוכניות ריאליות ורציונאליות.
לרוב הבעייתיות היא שלא תמיד למנהלים או לבעלי עסקים יש את הרצון, הידע והכלים המתאימים על מנת לנתח מהלכים שיווקיים, שיכולים לבנות תכנית שיווקית טובה אשר תתמודד עם מתחרים בענף, שינויים כלכליים מקומיים ואף גלובליים.ישנם כללים ברורים בעולם של שיווק תחרותי, קידום מכירות הוא אחד ממרכיבי השיווק הכי חשובים של כל ארגון, זהו למעשה המאמץ ליצור ולייצר מכירות באופן מיידי.
קיימות אפשרויות רבות ומגוונות לקידום מכירות, אך המשותף לכולם הוא הצורך להגדיל את הביקוש בקרב הלקוחות, ולעורר מודעות למוצר או לשירות. האפשרויות העומדות בפנינו הינם לדוגמא, הצעת מוצרים ייחודיים לקהל רחב של לקוחות, כך ניצור הגברת מכירות לכלל המוצרים שאנו מציגים. הבנת וידיעת המוצרים שאנו משווקים, על מנת לספק תשובות ענייניות לשאלות שיוצגו על ידי קונים פוטנציאלים, אנו חייבים לדעת מה המוצרים שהעסק מוכר.
אז למעשה, קידום מכירות הינו מרכיב שיווקי חשוב בכל עסק, אשר מטרת העל שלו היא לייצר מכירות מיידיות. החשיבות היא בתשומת לב לפרטים הקטנים, כך נמקסם את הייעלות מפעילות הקד"מ שלנו.