ליצירת קשר:
077-4030913

עוד במגזין


תהליך השיווק בגרילה
תהליך השיווק בגרילה

רבים שניגשים לפעולות השיווק נאלצים להטלבט באיזו אסטרטגיה לנקוט? חלק מפעולות ופעילי שיווק הגרילה נועד ליצירה וקליעה לאסטרטגיה הנכונה וכך זה מתחיל. . . 


דיילות אירועים כ"מראה"  של המותג בפני הלקוח
דיילות אירועים כ"מראה" של המותג בפני הלקוח

דיילי האירועים הם אלו שיכולים להפוך את האירוע ליותר מוצלח, מכירתי, מעניין, כייפי, חוויתי, אירוע שייחקק בזיכרון האורחים לטווח הרחוק, וישדרג את תדמית החברה.


הפקת  אירוע "יום האישה הבינלאומי"
הפקת אירוע "יום האישה הבינלאומי"

חברות רבות מבינות את הפוטנציאל הגלום ביום שכזה וחברת "אגן כמיקליים" אכן ניצלה את ההזדמנות בכדי לפרגן לנשות החברה ולצאת מהשגרה, לעזוב את מטלות היום, להירגע, לצחוק, ולתת לעובדות ולהרגיש את החופש...


שמונת החטאים של שיווק דיגיטלי
שמונת החטאים של שיווק דיגיטלי

בכל פעולת שיווק קיים הסיכון לטעויות, במיוחד כיום בעידן הטכנולוגי שהכל בו ניהיה "אינסטנט" וכל העולם חשוף לפעולות אונליין. ישנם מספר חטאים שתחום השיווק הדיגיטלי חטאים שלא... מומלץ לעשות.


שיווק גורילה לגרילה
שיווק גורילה לגרילה

כבעל עסק הגיע השלב בו אתם מחליטים כי ברצונכם לעלות שלב ולהגדיל את העסק על כל המשתמע מכך ואינכם יודעים בדיוק כיצד. בשיווק ישנם דרכים רבות ואסטרטגיות שונות ויש לדעת לייצר תוכנית עבודה לאורך טווח שתכלול את כל היבטי השיווק מקהל יעד ועד הדרך והתוצאה המיוחלת.


תהליך השיווק בגרילה

שיווק כאסטרטגיית לחימה

רבים שניגשים לפעולות השיווק נאלצים להטלבט באיזו אסטרטגיה לנקוט? חלק מפעולות ופעילי שיווק הגרילה נועד ליצירה וקליעה לאסטרטגיה הנכונה וכך זה מתחיל. . . 

תהליך השיווק בגרילה

שיווק הוא לא אירוע, אבל זה תהליך. כמה זמן התהליך נמשך? התובנה שאתם צריכים לאמץ היא שמתקפת שיווק גרילה לעולם נגמרת. יש התחלה, אמצע אבל אף פעם לא סוף ובגלל זה זהו תהליך. אתם משפרים אותו, משכללים, אפילו משהים אותו כשצריך אבל אתם אף פעם לא מפסיקים את התהליך לחלוטין.

שמירה על כל שלבי ההצלחה וההישגים שהושגו במתקפת השיווק גרילה לוקח את רוב הזמן. אתם מבזבזים זמן קצר יחסית לפתח את אסטרטגיית המתקפה וחונכים אותו אבל אתם מבזבזים את חיי שימור העסק, ניטור ושיפור המתקפה שלכם. בשום נקודה אינכם צריכים לקחת כמובן מאליו, בשום שלב אינכם צריכים ליפול לבור של שביעות רצון עצמי רק כי המתקפה שלכם עובדת. לעולם אל תישכחו שהמתחרים חכמים מאוד ובעלי מוטיבציה רבה להתחרות בכם ולומדים את פעולתכם ועושים כמיטב יכולתם כדי לעקוף אתכם ולהצטיין בתחום השיווק.

משווקי גורילה משגשגים ומשגשגת מכיוון שהם מבינים את המשמעות העמוקה בביטויים "בסיס לקוחות" והתחייבות לזמן ארוך". זה מאפשר להם להמציא מחדש את השיווק שלהם – רק כל עוד הם איתנים במחויבותם ללקוחות הקיימים שלהם. התקפה ללא גמישות היא פוטנציאל לכישלון. אך גמישות כזו אינה מאפשרת לכם להוריד את העיניים ולהתעלם מהצרכים של לקוחותיכם.

שימרו על דריכות וערנות לנישות חדשות שבה תוכלו לכוון את המתקפה שלכם. לחברות גדולות אין את המותרות לרווחים מנישה צרה. לא משנה כמה מוצלחת המתקפת שיווק שלכם לעולם אל תאבדו את הקשר עם לקוחותיכם. אם תאבדו אזי תאבדו את היתרון היחסי התחרותי שלכם על פני חברות ענק שיש לה יותר מדי שכבות של בירוקרטיה למגע ישיר עם הלקוחות. שיווק גרילה הוא תמיד שיווק אותנטי ולעולם אינו מתנהג או מרגיש כלא אישי, לפחות על ידי המספרים המדברים בעד עצמם. זה אף פעם לא הרגשה של מכירה.

מחבר "ניהול מכירות" פיליפ קוטלר אומר "שיווק אותנטי אינו אמנות של מכירה של מה שאתם עושים אלא לדעת מה לעשות. זוהי האמנות של זיהוי והבנת צרכי הלקוח ויצירת פתרונות המספקים את שביעות רצון הלקוחות, רווחים ליצרנים והטבות לבעלי עניין. חדשנות בשוק נרכשת על ידי יצירת שביעות רצון הלקוחות באמצעות מוצר חדשני, איכות המוצר ושירות מצויין ללקוח. אם אחד מאלה או כולם אינם, שום צעדי פרסום בכל כמות שהיא, קידום מכירות או אנשי מכירות שבעולם לא יוכלו לפצות על כך".

ההתקפה שלכם חייבת להיות מאופיינת באישית לוחצת עם קהל היעד שלכם, רק אתם מכירים אותם, משרתים והם יודעים זאת. מתקפות גרילה אינן סובלות מחוסר במשאבים שלכם אבל במקום לשגשג, בגלל מחסור בהון הופך אותם למוכנים יותר לנסות רעיונות חדשים וחדשניים לגורילה אבל לא לחברה ענקית.

המתקפת גורילה שלכם תצליח בקשר ישיר לכמה צרי אופקים תוכלו להיות. לדיילי גורילה יש את התובנה כי הדיוק והקפדנות מחזקים את ההתקפה. הם יודעים כי ההבדל עצום בין הסיכויים שלהם לסיכויים הראשוניים. הם מודעים לתהום הענקית שמפרידה בין הלקוחות שלהם ללקוחות הטובים ביותר. נקודת מבט זו מאפשרת להם לצמצם את המטרה שלהם רק לסיכויים הטובים ביותר שכסף יכול לקנות שיווק והלקוחות הטובים ביותר אי פעם ברשימת לקוחות אחת.

הם מודעים לחלוטין שלא תידרש עבודה רבה למכור מנוי למגזין מאשר למכור נושא בודד אחר. לכן התקפת השיווק שלהם מוקדשת להנעת אנשים להירשם ולהיקשר לעסקיהם מבחינה נפשית. ברגע שיש להם לקוחות הם עושים כל שביכולתם כדי להעצים את מערכת היחסים והם לא מתייחסים לכל לקוח ולקוח פוטנציאליי באופן שווה. חישבו למשל על בגדי גברים עם מסד נתונים של כ 47,000 שמות. שליחת מיילים לרוב הם לא יותר מ 3,000 בכל פעם. מי יקבל את המייל? הבעלים אומרים "לשלוח רק לאנשים המתאימים". כאשר הוא קיבל מכנסיים מסוג ספציפי הוא שלח מיילים רק ללקוחות שהיה בטוח שיעניין אותם והוא נהנה מתגובות בשיעור של 30%.

עלות התפוצה הייתה חלק זעיר ביחס לרווחים שגרף. אין סיכוי לעונג יותר מזה בתגובה בריאה כמו זו אלא אם מיקדתם את המיילים שלכם בדיוק מוחלט שכזה. זה משהו שתיהיו חייבים לעשות בעולם שבו חיובי דואר ומחירי נייר כאחד אמורים לגדול. אלא אם אתם מכים במרכז המטרה, אתם מבזבזים את השקעת השיווק שלכם ואלא אם כן אתם מתייחסים לשיווק שלכם כתהליך המשך או אז אתם מבזבזים את הזמן של כולם כולל את זה שלכם.

תגיות: